Poliuretāna bukses ir alternatīva parastajām gumijas buksēm. Tās galvenokārt tiek izmantotas šasijas detaļās (svirās, asīs vai balstos), bet tās nav nereti tās izmanto arī piedziņas sistēmās (dzinējs un transmisija). Šajā rakstā mēs apspriedīsim, kad ir īstais laiks apsvērt to nomaiņu, to plusi un mīnusi un kāpēc poliuretāns ir labāka izvēle par standarta gumiju, vai pretēji.

Lielākā daļa sērijveida automobiļu dzinēja un transmisijas bukses ir izgatavotas no gumijas. Pēc (benzīna) dzinēja sasilšanas tās gandrīz nerada vibrācijas salonā. Tāpēc rūpnīcas dzinēja ieliktņu gumijas cietība ir izvēlēta tā, lai komforts būtu svarīgāks par mehānisma kustības ierobežošanu (izņemot mehānisma kustības ierobežošanu tikai sporta automobiļiem). Šajā rakstā mēs dalīsimies pieredzē ar mūsu automašīnām.

BMW E36 328i

BMW ar R6 dzinēju montāžai izmanto divas galvenās motora bukseles un divas transmisijas bukseles. Fakts, ka sērijveida dzinēja bukses ir diezgan mīkstas un ka šie automobiļi nav jauni, abi faktori ir svarīgi situācijās, kad pēc pāris trases braucieniem, slalomiem vai drifta braucieniem var gadīties, ka motors vienkārši karājas uz tilta, jo ir pārplīsis bukses (runājot no savas pieredzes :D).

PĀRSLĒGŠANA VS BUKSES

Vēl viena problēma radās, kad BMW pārgājām uz īso pārslēdzēju ar fiksētu fonu, kur pārslēdzējs bija savienots ar virsbūvi un stienis tika savienots tieši ar ātrumkārbu. Tas nozīmēja, ka visa pārnesumkārbas un dzinēja kustība tika pārnesta uz pārnesumu sviru. Kā redzams pievienotajā videoklipā, ārkārtēja vibrācija spēcīga paātrinājuma vai spēcīgas bremzēšanas laikā lika dzinējam un transmisijai pārvietoties tieši pāri dzinēja nodalījumam. Dažkārt gadījās, ka zobrati lēkāja vai pat neieslēdzās.Sākumā mēs domājām, ka problēma ir stieņa problēma, bet pēc brīža kļuva skaidrs, ka problēma ir citur, dzinēja bukses. Nākamajā video var redzēt, kā svira pārvietojas slapjā sacīkstē uz daļēji slidenām riepām :D sviras kustība tieši ilustrē motora kustību.



KĀ ATRISINĀT PROBLĒMU?

Pēc sarunas ar draugu no ārzemēm mums ieteica izmantot poliuretāna šķīdumu. DEUTER Motorsport ražo poliuretānu ar divām cietības pakāpēm - 75SHA un 85SHA.
E36 motorve silentbloky
Mēs izvēlējāmies grūtāko variantu, jo auto galvenokārt tiek izmantots autoslaloma braukšanai. Jau pirmie kilometri pēc uzstādīšanas parādīja lielas izmaiņas, pārnesumu pārslēgšana bija ievērojami precīzāka gan paātrinājuma, gan bremzēšanas laikā. Kopumā automašīna šķita stīvāka, un pēkšņi nebija jūtama nekāda piedziņas sistēmas kustība. Līdz ar to visas pārnesumu pārslēgšanas problēmas pilnībā izzuda (skatīt pievienoto video). Jāatzīst, ka joprojām ir vērojama neliela pārslēdzēja
"dancošana", taču tas ir ievērojami labāk nekā iepriekš.



Mēs varējām sajust arī ļoti patīkamu komforta maiņu.Tā kā BMW rindu sešcilindru dzinējs ir neticami līdzsvarots. motora gaitas ziņā, nebija nekādu velnišķīgu vibrāciju virsbūvē, gluži pretēji. Mūsu E36 dzinēja tukšgaitas apgriezienu skaits ir nedaudz palielināts no 650 apgr./min. līdz aptuveni 950 apgr./min (pateicoties vieglākam spararatam un asākiem izciļņiem), un tas neļāva nezaudēt komfortu vai automašīnas nepietiekamu pagriežamību tukšgaitā. Kopumā dzinēja un pārnesumkārbas kustība dzinēja nodalījumā bija ierobežota līdz gandrīz nullei.

TIEM, KAS IR MAZĀK GATAVI KOMPROMISIEM.

Mazāk kompromisiem pakļautu risinājumu cienītājiem mēs iesakām izmantot STRONGFLEX BMW E36 motora bukses ,

kas sastāv no alumīnija un poliuretāna.

Strongflex bukses ir pat nedaudz cietākas nekā Deuter Motorsport motora bukses.

Pilnīgi bezkompromisu piekritējiem joprojām ir iespēja uzstādīt dzinēju un pārnesumkārbu aprīkot ar tīra alumīnija buksēm. Šis risinājums ir ieteicams tikai tikai sacīkšu automobiļiem, ja ir nepieciešama nulles piedziņas sistēmas kustība.

MŪSU IETEIKUMS

Aplūkosim DEUTER motorsport motora un pārnesumkārbas bukses BMW E36:

  • Ievērojami ierobežo motora un pārnesumkārbas kustību (piemērots īsā pārnesumu pārslēdzēja ar fiksētu aizmugures balstu izmantošanai).
  • Minimāls komforta zudums
  • Stabilāka un stingrāka braukšanas sajūta
  • Precīzāka pārslēgšana pat straujas bremzēšanas vai paātrinājuma laikā
  • Lieliska cenas un veiktspējas attiecība

Tātad, ja esat gatavs upurēt minimālo komforta līmeni un meklējat nepieciešamos uzlabojumus braukšanas baudījumā, šī ir pareizā izvēle. Man jau otro gadu tie ir mašīnā un man ar tiem nevar pietikt, un arī mūsu klientiem, piem. uz BMW E46 M3 vai BMW E30 M50 Turbo.

Citroen Saxo VTS 1.6 16V R4

Mūsu otrās automašīnas Citroen Saxo VTS gadījumā dzinēja un pārnesumkārbas kustība ir nedaudz sarežģītāka. Tā kā dzinējs ir uzstādīts šķērsām, automašīnai būtībā ir trīs piedziņas sistēmas bukses (viena dzinēja, viena ātrumkārba un apakšējā šūpošanās bukse).

KĀ TO "NESABOJĀT" RAŽOŠANĀ.

Saxo (pat VTS versija) pārsvarā tika ražots kā pilsētas automašīna, tāpēc oriģinālās bukses nav ideāli piemērotas sporta braukšanai. Tie ir ne tikai pārāk mīksti un dzinējs lido apkārt, bet arī pats dzinēja stiprinājums ir "franču mazizmēra". Galvenā dzinēja bukse tiek noturēta ar M8 skrūvi, kuru noplēst, braucot skarbi, nav liela problēma.

NO IEPIRKUMU GROZA LĪDZ SPORTISTAM

Tā kā četru rindu dzinēja gaita nav tik līdzsvarota kā rindu sešcilindru dzinējam, mēs iesakām sportiskai braukšanai izmantot motora un transmisijas galvenās bukses, kas izgatavotas no rūdītas gumijas.

Mūsu automašīna izmanto asākus CATCAMS, salīdzinot ar standarta dzinēju, tāpēc brīvgaitas režīms ir diezgan nestabils (video). Neraugoties uz to, mēs nolēmām izmantot BAKER BM bukses rallija N grupas specifikācijā, jo izmantot krājumu bukses sporta braukšanai ir pilnīgi nepiemēroti. Tās ievērojami samazināja motora kustības. Aukstā laikā motors patiešām ir amortizēts un nodod nelielas vibrācijas uz instrumentu paneli, taču, dzinējam sasilstot, vibrācijas kļūst pieņemamā līmenī, un es nedomāju, ka kāds sporta braukšanas entuziasts pret to iebildīs. Tā kā mūsu dzinējam ir iepriekš minētie asāki sadales vārpstiņi, es uzskatu, ka vibrācijas ar sērijveida dzinēju būtu vēl mazāk jūtama. Viena no lielākajām priekšrocībām, papildus kustību samazināšanu, ir tas, ka bukses montāžai izmanto M12 skrūves (interesanti, kāpēc...). Tādējādi pēc cauruma palielināšanas motora stiprinājumā līdz atbilstošam diametram skrūves lūzuma problēma pilnībā izzuda.

TUALETES ZVANS VAI PĀRNESUMU SVIRA?

Ne velti tiek teikts, ka Citroen standarta pārnesumu pārslēgs ir ļoti līdzīgs tualetes zvanam. Pirmkārt, lielā savienojumu skaita dēļ starp pārnesumkārbas sviru un pārnesumkārbu, kas ir tikai vieta lielākam klīrensam, bet, protams, arī sērijveida motora bukšu dēļ, kuru darbība izpaudīsies pārnesumkārbas sviras klīrensā. Tāpat kā BMW gadījumā, cietākas bukses ir palīdzējušas padarīt pārnesumu pārslēgšanu precīzāku, taču tas neatrisina visu pārnesumu pārslēgšanas problēmu ar šo "francūzi". Pēc cietākām motora buksēm mēs iesakām nomainīt arī stieņus pret alumīnija/uniball stieņiem, kā arī nomainīt pārnesumu pārslēgšanas kronšteinu pret uniball kronšteinu. Tas padarīs pārnesumu pārslēgšanu šajā automašīnā ievērojami patīkamāku.

DISADVANTAGĀTI?

Kā jau rakstīts, lielākajā daļā hečbeku tiek izmantots taisns četru dzinējs, kura darbība nav pilnīgi "gluda", cietāku bukses piemērošana var izraisīt vibrāciju pārnešanu uz virsbūvi, īpaši aukstā laikā. Tādējādi mēs nonākam pie otrās problēmas — automašīnas skrūvju nodiluma, ko izraisa nelielas vibrācijas, kas tiek pārnestas uz virsbūves virsbūvi. Ja nevēlaties pēc katrām sacīkstēm pievelt pusi automašīnas vai braukt pa malu, mēs iesakām izmantot vītņu līmi uz visiem savienojumiem ap dzinēja nodalījumu.